بررسی روش‌های Kernel Debugging در ویندوز
وبینار

بررسی روش‌های Kernel Debugging در ویندوز

مرتضی توکلی
مرتضی توکلی

درباره‌ی وبینار

توانایی Kernel Debugging یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که در زمینه‌های مختلف مانند اکسپلویت‌نویسی، تحلیل بدافزار، مدیریت سیستم و غیره کاربرد دارد. به عنوان مثال می‌توان دلیل Crash کردن سیستم‌عامل در یک شرایط خاص را بررسی و شناسایی کرد یا اگر می‌خواهید به عنوان یک شکارچی باگ فعالیت داشته باشید می‌توانید رفتارها و اتفاقات مرتبط با سرویس‌ها و پروسس‌های سیستم‌عامل را در لایه‌ی هسته بررسی کرده و از نتایج آن در فرآیند شناسایی آسیب‌پذیری یا اکسپلویت‌نویسی بهره ببرید. همچنین مهارت Kernel Debugging در تحلیل پیشرفته‌ی بدافزارها نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال می‌توانید رفتار بدافزارهای مختلف مانند باج‌افزارها را در لایه‌ی هسته بررسی کرده و اطلاعات ارزشمندی از شیوه‌ی فعالیت آن‌ها به دست آورید.
در این وبینار برخی از مهم‌ترین تکنیک‌های Kernel Debugging در سیستم‌عامل ویندوز شرح داده می‌شود. همچنین با مفاهیمی مانندSymbol ،WinDbgها و بسیاری از موارد دیگر آشنا خواهید شد. «مرتضی توکلی» در این وبینار بخشی از سال‌ها تجربه‌ی خود در کار با هسته‌ی سیستم‌عامل ویندوز را با شما به اشتراک خواهد گذاشت.

مدت زمان وبینار

این وبینار به مدت یک ساعت (از ساعت ۱۹:۰۰ تا ۲۰:۰۰) در روز سه‌شنبه مورخ ۹۹/۱۱/۲۸ برگزار خواهد شد.

این وبینار برای چه افرادی توصیه می‌شود؟

افراد علاقه‌مند به زمینه‌ی باگ‌بانتی

افراد علاقه‌مند به اکسپلویت‌نویسی ویندوز

کارشناسان و افراد علاقه‌مند به تحلیل بد‌افزار

افراد علاقه‌مند به برنامه‌نویسی سیستمی

مدیران سرورهای مبتنی بر ویندوز

برای استفاده‌ی بهینه از مطالب این وبینار به چه دانش‌هایی نیاز است؟

برای استفاده‌ی بهتر از مطالب این وبینار، توصیه می‌شود تا آشنایی کافی با سیستم‌عامل ویندوز، مبانی مجازی‌سازی و تعاریف Debugging را داشته باشید.

هدف وبینار

هدف از برگزاری این وبینار، آشنایی افراد با اصول Kernel Debugging و کاربردهای آن در زمینه‌های مختلف مانند اکسپلویت‌نویسی، تحلیل بد‌افزار، شکار آسیب‌پذیری و رفع اشکال سرورهای ویندوزی است.

۲۸ بهمن ۱۳۹۹
پایان یافت